Tuesday, January 12, 2010

Rutin harian aku sbg pelajar tua..tua ke?? hehe...

Salam semua..

Aku menulis entry ini di bilik siswazah di universiti tempat aku belajar...yup..aku bersendirian di kelilingi oleh pelajar-pelajar PhD yg lain yg rata2nya sudah berpengalaman dlm bidang pendidikan. Mula-mula aku agak kekok berada di sini..almaklumlah tempat baru dan kwn2 baru yg kelihatan sudah lama makan garam dpd aku..esok merupakan bakal pertemuan kali kedua aku dgn supervisor aku..Alhamdulillah pertemuan pertama aku mendapat respon yg positif drpd beliau. Tajuk kajian aku telah diterima. Sekarang aku sedang menulis pernyataan masalah dan kerangka konsep dan aku memberi tempoh kepada diriku selama sebulan utk menyiapkannya. Aku mahu pastikan aku dapat membentangkan proposal aku selepas setahun supaya aku dapat memulakan kajian aku di sekolah pada tahun hadapan, insyaAllah..semoga aku terus diberikan kekuatan dan ketabahan untuk menyiapkan proposal aku ni.

Rutin harian aku macam biasalah..selepas solat subuh, aku akan masak ape2 la..yg simpel2 je..sardin ke, goreng telur ke, ikan bilis ke, bihun goreng ke...utk dibawa sebagai bekalan untuk makan tengahari..biasealah berkawan dgn abg2 dan kakak2 ni..tengahari diorang balik mkn dgn keluarga..so terpakselah aku mkn sendiri..hehe..waktu pagi aku lepak sama ada di perpustakaan universiti ataupun di pusat sumber fakulti untuk menyiapkan chapter 1 aku..aku akan lepak di situ hinggalah solat zuhur..selepas solat zuhur, aku akan sambung kerja aku di situ melainkan kalau aku ada kelas..sbnrnya PhD students x perlu ambil kelas..tetapi memandangkan sudah agak lama aku meninggalkan dunia pelajar ni, so aku ambil inisiatif untuk menumpang di kelas2 tertentu untuk refresh pengetahuan aku dalam dunia kajian pendidikan ni. dan waktu petang aku akan pastikan aku akan balik ke rumah sebelum pukul 4.30pm..bukan ape beb..kat area Klang valley ni tiap2 petang kalo x jammed mmg x sah..lagi2 la aku yg hari2 akan lalu PLUS hghway,masuk NKVE n pastu masuk pulak LDP..huh..kalo lambat alamatnya mlm la baru sampai..

Waktu malam pulak, kalo rajin aku ngan housemate aku masak la..kalo malas, kitorg gi pasar mlm atau mkn kat kedai je..lepas makan, tgk tv..kalo xde cite best, aku sambung buat keje balik sebelum tido..dan esoknya aku akan ulang balik rutin yang sama...huhu..

Aku wat entry ni bukan ape..ngah bosan membaca jurnal2..so nasib baik ada blog utk aku luahkan perasaan..bile berkongsi smthing dgn org lain, rasa lega..oklah berjumpa lagi dalam entry akan dtg..kepada peserta2 candid photo contest, harap bersabar..keputusan akan diumumkan dalam bulan Januari ni jugak..insyaAllah

Nota kaki:
*kdg2 facebook tmpat aku meluahkan sesuatu..
*teringat zaman2 undergrade dulu..kwn2 semua sebaya..

8 comments:

Ena said...

AKLEH pun same gak.. hu3x..

ezzati said...

student PHD rpenyaa..wauuu

eDdY said...

hehe..gud lak bro in ur phd...
sy skank ni tgh dok wat psm...
for my first degree...

Anonymous said...

kalo saya mengikut jejak bro halim, kompom leh habis master setahun.. tapi, apakan daya.. hehe

Ery Farieha said...

woow.
eh. abg halim fak mane yep?

Frazi A said...

tua la..mmg itulah hakikatnya..older than me..wakakak

EyEdA said...

chaiyo2
ilek2x
phd tu x susah pn
efek paling2 trok pn
extend sem
itu je

Minami said...

err Halim.. ko ddk kat seri kembangan kan? ko studi UKM kan? nape nak kene lalu PLUS, NKVE and LDP? cam jauh je perjalanan...aku rase selame ni aku gi ke arah2 sane xlalu lak smp 3 highway

Yamen

Related Posts with Thumbnails