Monday, December 21, 2009

Checklist dalam masa tiga tahun


Salam semua


Tahun 2010 bakal menjelma x lama lg..tinggal beberapa hari je lg..dan bermkna smkn meningkat la umur kita semua..umur meningkat, tp muka awet muda xpe..hahaha..so tahun 2010 akan bermulalah fasa baru dlm hidup aku..fasa rumahtangga??? Owh tidak..belum lagi….fasa kembali ke alam remaja..yes! aku akan menjadi seorang pelajar semula..pelajar tua..rasa berdebar jugak..almaklumlah dah lama benar aku tinggalkan zaman study..last time waktu aku habis master tahun 2007 and now I’m back to become a student..walauapapun zaman student bukan zaman utk aku enjoy sebab aku hanya diberikan tiga tahun utk menghabiskan study aku. Dan aku bukan hanya berazam utk study saja dlm masa tiga tahun ni sbb aku ada agenda aku sendiri..dan ini merupakan checklist yg akan aku tick from time to time within these three years..


Habis PhD on time..tiada pilihan jawapan…hanya YA


Pandai berenang…sbb aku plan setiap ptg aku nk amik kelas renang..hehehe..pagi pulun study..petang kenalah riadah sikit..huhu..plan je..ntah2 lps ni setiap ptg..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



Rumah? Mestilah kena kumpul harta utk masa depan..aku plan utk beli rumah selepas aku membntangkan proposal PhD aku..selalunya selepas setahun aku belajar..aku plan nak beli rumah kat tmn perumahan je..tapi mak aku membebel x bagi..dia suruh aku beli tanah dulu, pastu buat banglo..huh



Aku plan utk baca suratkhabar bahasa inggeris setiap hari..x mahu lg baca utusan atau berita harian..huhu..poyo..bukan apa, aku plan nak improve english aku..maklumlah universiti tempat bakal aku study ni merupakan universiti yang memperjuangkan bahasa kebangsaan kita..so aku kenalah usaha sendiri utk improve english aku..manalah tahu, aku kena mengajar international students satu hari nanti

Kahwin?? Siapa yg xnak kahwin and ada anak beb ..insyaAllah kalau aku dipertemukan jodoh, aku xkan lupakan korang..kad bakal ku kirim..hehehe..


Nota kaki:
*ada cadangan tambahan checklist??

4 comments:

Anonymous said...

Kereta??

seri said...

kereta en halim dah ada

Just_najmiE said...

walaweii, berenang la yg paling best.. hehe.. sy pun baru nk belajar berenang, tp atas sebab lain la, nk kuruskan bdn.. hehe..

Anonymous said...

nk beli kete beSor Ke?..... Blog yg "cute"... teruskan Ke "cute" an nyer...

Related Posts with Thumbnails