Tuesday, December 1, 2009

Drama2 melayu semakin berkualiti!!

Salam semua..

Aku kini dalam mood suke memblog..barangkali ramai berfikir yg aku ni awal2 excited sbb baru ade blog n lama-kelamaan blog akan terbengkalai..insyaAllah aku akan pastikan itu x akan jd kenyataan sbb aku ni jenis org yg suke menulis especially waktu aku dlm tekanan..selama ni aku menulis di facebook (notes)..byk jugaklah yg aku tulis..novel n sajak..insyaAllah akan aku pindahkan hasil tulisan aku dlm FB tu ke blogspot aku yg x seberapa ni utk dikongsi bersama (ade ke yg baca?...hehehe)..

Ok, kali ni aku cuma nak bincangkan tentang drama2 melayu yg pada pandangan aku semakin hari semakin berkualiti. Tentang drama Nur Kasih, x perlulah lagi kita bincangkan lagi sebab drama ni sudahpun berakhir. Drama2 yg aku ingin kongsikan di sini ialah drama Nenek Kebaya, Cinta Balqis dan Jangan Tegur Lagi. Dan sehingga ke hari ini aku amat berpuas hati menonton drama2 ini. Aku akan pastikan yg aku tidak ketinggalan untuk menonton drama Nenek Kebaya selepas waktu bekerja. Walaupun aku ketinggalan 30 minit memandangkan aku habis bekerja pada pukul 5 ptg, aku akan mendownload ataupun menonton ulangannya di tv9. Drama ini kurasakan amat dekat di hati masyarakat melayu. Lakonan para actors dan actresses seharusnya diberi pujian kerana membawa watak msg2 dgn bergitu berkesan. Antara watak yg mencuri tumpuan aku ialah watak Samsiah@nenek kebaya yg dibawakan oleh Diana Rafar dan watak suami kepada nenek kebaya ini iaitu Raisuddin Hamzah (ayah Sarah Raisuddin). Kemudian slps tamat drama tu, aku akan berehat sebentar sblm menonton drama Cinta Balqis. Drama ini tidak kurang juga hebatnya. Walaupun agak kurang realistik tetapi jln ceritanya lain drpd yg lain. Drama ini dibintangi oleh pelakon baru yg membawakan watak Balqis dan suami kepada Diana Rafar iaitu Zamarul Hisham. Dan drama ketiga yg aku tidak ketinggalan menontonnya ialah drama Jangan Tegur Lagi. Walaupun baru memasuki episod kedua, bagi aku cerita ini mampu menarik perhatian para penonton tv. Sehingga ke hari ini, aku hanya mengikuti ketiga2 drama ini. Pernah jugak aku tengok drama lain seperti Tari Tirana dan Kapten Kit. Tapi bagi aku Tari Tirana lebih diminati golongan remaja dan kapten Kit pula agaknya dihasilkan utk menarik perhatian golongan kanak2.

Huhu..biaselah aku org bujang. Televisyenlah yang menjadi peneman setia especially lps penat berkerja dan untuk merehatkan minda pd waktu mlm. Aku harap para produser drama di Malaysia akan terus berkarya untuk menghasilkan drama2 melayu yg berkualiti.

Nenek Kebaya, Isnin-Khamis, 430-530 pm

Cinta Balqis, Isnin-Khamis, 630-730 pm

Nur Kasih..dah habis dah


7 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe~
betul2~
sekarang punya drama ada lah kualiti~
kalau tak, seriously hampeh~

aurikelsan said...

Tersebut kisah dahulu kala
Kasih terpisah dalam sengketa
Biar tersimpan sumpah dan dendam
Tujuh keturunan tidak terpadam....

Intan Sari menuntut bela
Nenek Kebaya menjadi mangsa
Biar kesumat membujur tiba
Kuasa Tuhan tiada bandingnya...

Unknown said...

sy suke layan nenek kebaya....best giloss yg lain2 tak sempat...

Unknown said...

jgn risaula en.halim..est ade yg bace nye..hehe..btul2.drama melayu skrg mmg btmbah best n berkualiti...mak saye kata..."klu x asyik cite org kaya..korporat..."hihi..
da nk blik utm ni hopefully dpt ikuti cite2 ni lg...download or tgk kat web tv3..cume sempat xsempat aje la...=)

Halim said...

zara~drama2 melayu makin lama makin berkualiti dan berkembang..perkembangan positif
suria~tu OST drama tu kan?
farha~yup..sy pun suke gak =)
nor~haah..sy setuju ngan awak..kalo x mesti ade adegan telefon n mkn kat restoran..hehehe

Unknown said...

anugerah skrin pun ssh nk plih drama mane yg best....hihi...mentang2 ngah tgk ask...huhu

Unknown said...

nk tmbh comment ckit...huhu...1 je yg sy xstuju...waktu cinta balqis...6.30pm-7.25pm...saya rasa x sesuai...waktu maghrib...

Related Posts with Thumbnails