Saturday, December 5, 2009

My first SCUBA DIVING experience!!

Salam semua

Hari ni aku nak cerita tentang scuba diving sebab hari ni tanggal 5 December 2009, buat pertama kalinya dalam sejarah hidup aku, aku terlibat dlm aktiviti scuba diving. Mungkin ramai yg akan beranggapan yg aku scuba diving kat pulau2 atau tgh2 laut. Harap maaf, tanggapan anda silap..sebenarnya aku scuba diving di kolam renang. Yup, sebenarnya aku telah menyertai satu program latihan asas scuba diving di sebuah kolam renang di JB. Awal2 lagi yang berfikir yg aku akan panik tetapi tanggapan aku itu salah sama sekali. Aku dapat rasakan yg tahap keyakinan aku semakin bertambah apabila berada di dalam air. Barangkali ini disebabkan oleh pengalaman aku dlm aktiviti2 snorkeling di beberapa pulau yg telah aku kunjungi. Dalam aktiviti tadi byk istilah2 scuba diving yg telah aku pelajari spt BCD, regulator, weight dan byk lagi. Aku juga telah pelajari bahasa2 isyarat semasa berada dalam air. Terima kasih kpd instructor kami td iaitu En Adil yg telah mengajar aku dgn penuh sabar. Ape2 pun scuba diving td memang bestttttt!!!! Terus terang aku katakan yg aku masih tidak puas dengan aktiviti scuba diving pertama aku dan aku berharap agar aku akan terus dapat melibatkan diri dalam aktiviti air sebegini pada masa akan datang. Manalah satu aku akan dapat menyertai scuba diving di pulau2 menarik yg terdapat di Malaysia.

Team scuba diving..aku, paeng, dr murtadha n razi

Peralatan scuba diving

Aku n paeng

Paeng n razi

Nota kaki

*scuba diving dlm bm ape ek?? Selaman skuba ke? err...mcm x best jek bunyinye...

*sempat gak menyertai YES (year end sale) kat jusco tebrau city lps scuba..

2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

huwaa~
syoknya!!

aurikelsan said...

bestnyerrr..teringin nk skuba gak...

Related Posts with Thumbnails