Tuesday, December 29, 2009

TOP 5 sejarah penting dalam hidup aku sepanjang tahun 2009

Salam semua...


Alhamdulillah, Candid Photo Contest semakin mendapat sambutan. Thanks kepada semua yg memberi sokongan. insyaAllah semuanya akan dinilai secara adil dan saksama. Kemungkinan besar tarikh pengumuman yang sebelum ini dirancang pada 1 Januari 2010 akan ditangguhkan memandangkan para juri perlu mengambil sedikit masa utk menilai gambar2 candid anda semua.

So entry kali ni xde kene mengena dgn contest tersebut. Memandangkan tidak sampai 48 jam lagi kita akan menyambut tahun baru 2010, adakah kita sudah imbas kembali perkara2 penting yang berlaku sepjg tahun 2009 ini. Adakah tercapai sudah matlamat yang kita tetapkan pada awal 2009?? Adakah banyak peristiwa manis berbanding peristiwa pahit? Jom kita refleks kembali.

Sebenarnya banyak perkara penting sama ada pahit ataupun manis yg terjadi terhadap diri aku spjg tahun 2009 ni tetapi lima perkara ini yang betul2 memberikan kesan terhadapku. Berikut merupakan TOP 5 peristiwa penting dalam hidup aku sepanjang tahun 2009.

Tangga ke-5

Melancong dan makan angin di Malaysia dan luar negara. Tahun 2009 merupakan tahun yang menyaksikan aku banyak makan angin dpd makan nasi..hehehe... Banyak tempat dalam dan luar negara yang telah aku kunjungi. Pulau Tioman, Pulau Langkawi, Pulau Perhentian, Desaru, Gunung Ledang, Sungai Gabai, Jakarta, Indonesia, Kota Guangzhou n Shenzhen, China. Yang paling aku x boleh lupa bila pertama kali aku drive dari Skudai, Johor ke jeti Besut, Terengganu utk ke Pulau Perhentian …12 jam aku memandu…10 mlm bertolak..10 pagi baru sampai jeti Besut…rasa mcm nak muntah je masa memandu…hahaha…Selain tu, aku juga telah berpengalaman berscuba diving walaupun hanya dalam kolam renang..hehehe..sebenarnya aku mkn angin ni bukan suke2..byk peristiwa pahit yg aku lalui spjg tahun 2009 ni dan salah satu terapinye ialah dgn pergi melancong utk tenangkan fikiran..


Tangga ke-4

Menerima pingat perak dalam Pertandingan Penyelidikan Pendidikan Nusantara anjuran UKM Bangi dan Universitas Riau, Indonesia pada Mei 2009 dan sekali lagi memenangi pingat perak dalam 11th Industrial Art & Technology Exhibition 2009 (INATEX). Alhamdulillah..dan insyaAllah sekali lagi aku akan menyertai Invention and Innovation Award 2010 sempena Malaysia Technology Expo (MTE) 2010 di PWTC pada Februari 2010..kalau ada rezeki dlm pertandingan tersebut, aku akan mewakili universiti ke luar negara pula..mudah2an..


Tangga ke-3

Adik perempuanku disahkan mengandung…yahoooo!! Aku bakal bergelar paklong..mak ngan ayah aku bakal bergelar wan n atok..adik bongsuku bakal bergelar poksu..berita gembira ini dikhabarkan pada bulan mei 2009. Masa tu kandungan adikku baru sahaja mencecah usia sebulan. Sesungguhnya kami semua sungguh teruja menantikan kelahiran ahli keluarga baru pada bulan Februari 2010 nanti, insyaAllah..Doakanlah agar semuanya selamat



Tangga ke-2

Aku xde rezeki nak sambung PhD di Amerika Sykt..entahlah susah aku nak explain kat sini..mula2 frust jugak sbb banyak persiapan yg telah dibuat ditambah pulak dgn duit yg dah byk kopak...rasa tension, malu dan sbgnya telah aku lalui utk mengejar cita2 aku utk bergelar doktor...walau ape pun aku kini sudah pun melanjutkan pengajian PhD aku di salah sebuah universiti terkemuka di Malaysia..I’m proud to be a Malaysian..hehe




Tangga PERTAMA

Tungggggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!Akan diumumkan menjelang tahun baru


Nota kaki: *rase2 ape ye peristiwa terpenting aku tahun 2009 ni??

12 comments:

Anonymous said...

mgkin tangga pertama tu pasal......PERCINTAAN kot...hihkhihkihk... =p

Halim said...

Anonymous..hmm..maybe..hehe

Halim said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Jard The Great said...

kawen? tunang?

miloicekaw1119 said...

xsabar doh nak tau..

kasihkuamiera said...

emmm......xsabr nk tau....rase2 sal kawen gak kot

Hilmi Hamzah said...

Lim, dah lupa ke tentang pengembaraan ngeri kita di jakarta? pahit sangat sampai tak boleh masuk dalam tangga ke 5 ke? hehe...

enyheartsdiamond said...

hahaha..ok..wil wait :)

Just_najmiE said...

dpat anak?.. eh, lom kawen kan?.. hahaha.. =P

RuGGers |8| said...

pergh!satu dunia ko merantau bro..style2~~

OrEn said...

apa yg pahitnya??pahit manis tu kan lumrah hidup...kalu x dak semua tu..mesti x ceria hidup...

Bungakopi said...

nak komen jugak tp xtau la apa agaknya yg nombor satu tu

Related Posts with Thumbnails