Monday, December 7, 2009

Aku hanya insan biasa

Salam semua..

Video ini kubangunkan khas buat kawan2 dan bekas2 pelajar aku. Maaf kalau ada gambar kalian yg tidak dimasukkan ke dalam video ini sebab mungkin gambar kalian tiada dalam simpanan aku. Semoga persahabatan yg kite jalin akan kekal untuk selama-lamanya,insyaAllah. Nukilan sajak di bawah ku tulis khas buat anda semua.


video
Aku manusia biasa
Tidak sesempurna Nabi yang mulia
Tidak seagung raja yang berkuasa
Tidak sehebat tokoh yang berjasa
Namun aku masih boleh berbangga
Apa kucapai hasil keringat usaha


Aku pemuda biasa
Yang tidak punya apa istimewa
Yang tidak punya harta berjuta
Yang masih belajar mengenal dunia
Namun aku berdoa agar dilimpahi tenaga
Untuk dikekalkan semangat terus berjaya


Aku insan biasa
Yang tak terlepas dari melakukan dosa
Yang tak mampu bertahan dari nafsu membara
Yang tak terlawan dari godaan syaitan durjana
Namun aku cuba sedaya upaya
Untuk menangkis godaan yang ada


Aku hamba biasa
Makhluk tuhan yang Esa
Yang banyak cacat dan cela
Yang hidupnya banyak sengketa
Namun aku tetap bersyukur kehadratNya
Dengan segala apa yang dikurnia

Dan
Kerna aku hanya manusia, pemuda, insan dan makhluk biasa yang serba kekurangan
Izikan aku mengambil kesempatan
Andai bicara pernah menyinggung perasaan
Sepuluh jari aku hulurkan
Andai tindakan pernah kurang menyenangkan
Aku mengharap sejuta kemaafan
Andai pernah terminum dan termakan
Aku pohon minta dihalalkan


Kita hidup hanya sementara
Manalah tahu esok atau lusa
Nyawa dicabut untuk selamanya
Andai ada dendam di dada
Mohon maaf ikhlas dipinta
Dari aku, Halim Abdullah
buat sahabat yang disayangi semua

A THOUSAND OF THANKS FOR BEING MY FRIENDS

7 comments:

DAYANA said...

good job;)

Halim said...

thanks dayana..nnt kite buat video kat china plak..hehe

ctee_mars said...

ish2.....

hehehe

Halim said...

ish2..?? nape mars??

LORD ZARA 札拉 said...

aiyoo~~

so sweet ni~~

nor said...

best r en.halim....3SPM pn de dlm gmbr..hihi...rase en.halim mcm kwn pla....heh..dlm kesiukn en.halim pun, sempat lagi wat sume ni...=)

Anonymous said...

rjin la plak adik halim wt video ni..ok la tu for beginner:)

ermm..tringat lak time blajo wt video pkai movie maker ngn hj muslim..asyik kena korek tlnga ngan ruler je..pastu he keep saying ,"DREAMING AAA?"...hehe

Related Posts with Thumbnails